כל מי שרוצה לשפר את היכולות של העסק שלו צריך לבחון גם את התקשורת בעסק. ישנם פתרונות טכנולוגיים פשוטים ויעילים כמו המרכזיות שיכולות להביא יתרונות רבים לתוך העסק ולהפוך אותו ליעיל יותר.
הפניית שיחות יעילה בין השלוחות השונות
אחת הפעולות המוכרות ביותר שמבצעות מרכזיות בעסק היא הפניה של השיחות הנכנסות. כל שיחה יכולה להגיע אל המוקד שבו היא תטופל ביעילות מרבית והעובדים שעונים לשיחות יכולים להתמחות בתחום האחד ולהתמקצע. הפניית השיחות יעילה מאד גם עבור העסק וגם עבור הלקוחות שלו שרוצים לקבל שירות מדויק ויעיל.
חיסכון בכוח אדם שעונה על השיחות הרלוונטיות
כוח האדם יכול להיות אחד המרכיבים היקרים של העסק. יעילות העסק באמצעות מרכזיות יכול להשפיע על עלויות כוח האדם שבו וכן לאפשר לכל אחד להשתפר בתחום שבו הוא נותן את השירות ולהפוך למומחה.
הפקת דו"חות פעילות תקשורתית
עסק שרוצה להתייעל צריך לדעת מה קורה בו. הפקת דו"חות על ידי מרכזיות מאפשר לעסק לדעת היכן להציב את כוח האדם שלו, כמה זמן אורכות השיחות בכל נושא וכן אם יש לו צורך לשפר את היכולות של העובדים מבחינת מידע או כל פרט אחר שיכול להשפיע גם על העסק.
הקלטת שיחות תוך שמירה מלאה על פרטיות הלקוחות
ישנן מרכזיות שיכולות לתת שירותים נוספים לשירותים המוכרים שלהן. מרכזיות משוכללות יכולות גם להקליט את השיחות ולשמור אותן בצורה מאובטחת על גבי הענן. החברה אשר מספקת את השירותים של המרכזית תהיה לרוב זו שתגן על המידע כאשר העסק עצמו יכול להאזין לשיחות כדי לשפר את השירות והוא יכול לשחזר שיחות אם יש צורך בכך.